Internet – najlepsze miejsce na reklamę firmy

admin

Pozycjonowanie stron - czy warto zrobić to samodzielnie?

Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednakże natrafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na początek
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz zacząć od wyboru domeny, która zawiera frazy, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim przedsiębiorstwie.

Zapotrzebowanie na dokładnie sprecyzowane słowa kluczowe znajdziesz w planerze słów podstawowych Google. Zauważ nie tylko i wyłącznie na wysoką pozycję w wyszukiwarce, niemniej jednak też na to, czy w ten sposób internauci szukają twoich usług. Przykładowo właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać słowa kluczowe: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i szybko zamkną jego stronę.
Ponadto podczas wyboru słów zasadniczych trzeba mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na słowa kluczowe, które mają największą konkurencję, a więc są oblegane przez firmy z dużym budżetem, warto je uściślić. Wówczas łatwiej wyskoczyć na pierwszych stronach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację własnego biznesu. Jeśli prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz równocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów zasadniczych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga internetowego firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Frazy powinny wyszukać się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych wortalach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto frazy dodać w meta opisie strony, meta tytule, a także w menu. Pamiętaj o tagach w trakcie dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeśli treści rozejdą się wirusowo w mediach społecznościowych, treść ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, jeśli stosujesz się do powyższych rad. Następnym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, lub pozyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Upowszechnianie strony w sieci to kompleksowy i czasochłonny proces. O ile wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a też poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Zobacz więcej: jak samemu pozycjonować stronę.