Jak pozyskać leady sprzedażowe

admin

Telecentrum, nazywane całkiem inaczej call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują serki połączeń dziennie. Ich zadaniem jest sprzedaż produktów i usług, które oferuje jakaś firma. Telemarketing, bo tak specjalistycznie nazywa się sprzedawanie przez telefon jest jedną z popularniejszych form sprzedaży.

Sporo dużych firm ma swoje działy sprzedażowe, w tym działy sprzedaży telefonicznej. Czasami pracownicy pozyskują klientów przez telefon i umawiają ich ze sprzedawcą, który osobiście przyjedzie do nich podpisać umowę albo sprzedać jakiś produkt. Osoby, które zajmują się sprzedażą telefoniczną to telemarketerzy. Ten zawód uważany jest za jeden z bardziej wyczerpujących i angażujących. Na prawdę bardzo często w call center pracownicy zmieniają się. Ci, którzy nie są na prawdę skuteczni odchodzą bardzo szybko. Nie widzą efektówe własnejej pracy i sama podstawa jest dla nich zbyt niskim zarobkiem. Ci najlepsi pracują kilka lat, ale potem również decydują się opuścić firmę. Najczęściej są zmęczeni trybem pracy i potrzebują robić coś innego. Praca w call center nie trzeba do prostych, niemniej jednak jest świetnym zajęciem na początek dla osoby, która dopiero wchodzi na rynek zawodowy i nie ma specjalnie sprecyzowanych intencji co do swojej ścieżki do sukcesu. W call center można nauczyć się dyscypliny i organizacji pracy. Poznaje się systemy komputerowe do obsługi klientów, czyli popularne crm. Można podszkolić się z kompetencji komunikacyjnych i odbyć sporo ciekawych szkoleń sprzedażowych. Niektóre z nich są dość drogie i w rzeczywistości przydatne później. Aby sprzedać towar albo usługę przez telefon powinno się umieć przykuć uwagę rozmówcy. Podczas dystrybucji osobistej klientowi znacznie trudniej jest odmówić, można utrzymywać z nim kontakt fizyczny, wzrokowy. Jeżeli już telemarketer dzwoni do klienta, osoby niezainteresowane mogą zwyczajnie się rozłączyć albo w ogóle nie odebrać połączenia, jeśli będą widzieć, że to nieznany numer. Praca w call center może być wyczerpująca, ale przynosi również sporo satysfakcji tym, którzy odnoszą sukcesy. Odpowiedni pracownik telemarketingu potrafi rozmawiać i przy okazji wiele sprzedaje.

Więcej informacji na stronie: call center rzeszów.