Pozycjonowanie a treść – niezbędna zależność
Planowanie kampanii reklamowej dla naszej strony www powinno uwzględniać wysokiej jakości treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w mediach społecznościowych czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już po prostu specyfikacją.
Po drugie – musimy mieć przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów firm i presell, natomiast dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content marketing na blogach, na portalach video, newslettery i wiele innych.
Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO nadal obowiązuje prymat dobrze wykonanej strony i mocnych linków. Wciąż więc musimy:
Zminimalizować czas ładowania się naszej strony internetowej;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać odnośńiki z wartościowych lokalizacji.
Do tego powinno się dołożyć jednak jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga internetowego;
Tworzenia profesjonalnych opisów naszych towarów i usług na naszej stronie;
Tworzenia eksperckich filmów publikowanych na serwisach video.
Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.
Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choćby to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem ewentualnych klientów w sklepach internetowych. Jeżeli zatem zaniedbamy mediach społecznościowych, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednak na tych social media robić? Dobra kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, ale uwaga: ich publikowanie musi uwzględniać odpowiedni harmonogram. Właściwie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego przykładowo. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy każdego dnia, niemniej jednak na Facebooku konieczne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po social media jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto również odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w internecie musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to jeśli chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na mediach społecznościowych – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – o ile nie potrafimy wyczuć social media, o ile nie mamy wiedzy na temat linkowania itp. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Nie gorzej zlecić kampanię profesjonaliście, niemniej jednak mieć gwarancję, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Polecana strona: wycena pozycjonowania.