Promowanie strony w Internecie – rola mediów społecznościowych
Nieprosto wyobrazić sobie dziś upowszechnienie strony internetowej bez dobrej kampanii w social media. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go też na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je także nasi ewentualni klienci.
Sporym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. Aby jednak przeprowadzić dobrą kampanię w social media, powinno się mieć dobrą strategię. Nie wystarczy tylko publikować posty na tablicy Facebooka. Niezbędne jest też zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy itp.
Najczęstsze błędy w social media
Promowanie strony w internecie musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można więc:
Generować za ogromnej ilości wpisów. Wówczas nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści tylko na reklamach. Standardem we współczesnej branży SEO jest content reklama, dlatego publikowane przez naszą firmę wpisy nie mogą być jedynie zachętą do zakupu itd. Całkiem inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Sporo firm wkleja na swoich social media te same informacje każdego dnia, niemniej jednak taka iteracja na 100 procent nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej potencjalny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłość?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte tylko na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie reklama społecznościowy. Czy tak się stanie? Nieprosto powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów oraz dodatkowo z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko i wyłącznie w tradycyjne linkowanie, niemniej jednak też chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Sprawdź tutaj: wycena pozycjonowania na abonament.